Anställningsform: Extra, timanställning, 1-max 10 timmar i veckan eller enl ÖK.
Sista ansökningsdag: 28 februari 2025. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Är du driven, ansvarstagande, strukturerad, får saker gjorda, har ett can-do mindset och gillar energi- och klimatbranschen? Då kan du vara vår nya medarbetare!
Här har du chansen att rivstarta din karriär i rollen som ekonomi- och ledningsstöd.
Vi söker en driven student i den senare delen inom ekonomi- eller civilekonomprogrammet för ledningsstöd, ekonomiarbete och andra administrativa arbetsuppgifter som stöd till ledning, ekonomichef, projektledare och övrig verksamhet. Rollen är bred och innefattar uppgifter såsom ekonomiadministration, löneadmin, stöd till projektledarna, förbättringsarbete och powerpoint presentationer åt ledningen, men kan även innefatta enklare administrativt stöd i form av resebokningar, eventbokningar samt annat kontorsstöd.
Arbetsuppgifter
- Stödja ekonomichefen med ekonomiadministration, inklusive fakturahantering, löpande bokföring, budgetuppföljning och ekonomiska rapporter.
- Ge administrativt stöd till ledningsgruppen, allmän administration, förbättringsarbete, powerpoint-presentationer.
- Assistera projektledare med projektadministration, inklusive uppföljning av projektplaner, rapportering och koordinering av möten, boka resor, etc.
Kvalifikationer
- Pågående ekonomi- eller civilekonomutbildning, under senare delen av utbildningen.
- Goda kunskaper i bokföring, ekonomi och administration samt erfarenhet av att arbeta med Microsoft 365-paketet, särskilt Excel men även Power Point och Teams.
- God förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska och engelska.
- Meriterande men ej krav: Goda betyg, energi- eller klimat/hållbarhetsrelaterade kurser, engagemang i föreningar eller hobbyer.
Personliga egenskaper
Vi tror att du är driven, har en can-do attityd och får saker gjorda. Du har en god samarbetsförmåga och gillar förbättringsarbete, samtidigt som du är lyhörd, självständig, initiativrik, noggrann och strukturerad, med ett öga för detaljer.
Vi erbjuder
- Hos oss får du ett kvalificerat och meriterande extraarbete som en rivstart på din karriär inom den attraktiva energi- och klimatbranschen.
- Flexibla arbetstider enligt ditt schema.
- Distans och/eller kontorsplats i trevliga kontorslokaler i centrala stan.
- Möjlighet till fortsatt anställning.
- Certifierade “Great Place To Work” – Vi är stolta över vår positiva företagskultur där medarbetarnas välmående och utveckling prioriteras.
Ansökan
Ansök genom att skicka ett mail med en kort presentation av dig själv och CV / meriter till Emma eller Jörgen. Hör av dig till någon av oss om du har några frågor kopplat till tjänsten.
Emma Nyström, Ekonomichef, emma@energikontornorr.se
Jörgen Nilsson, Vd, jorgen@energikontornorr.se